Diemžēl policija aizvien vairāk ikdienā fiksē ceļu satiksmes negadījumus, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji – šogad līdz 14. jūnijam ir fiksēti jau 65 šāda veida negadījumi. Šajos negadījumos ir cietušas 45 personas – 31 no tām tieši Rīgas reģionā. Visbiežāk elektroskrejriteņu vadītāji gūst traumas, pašam krītot no braucamrīka, tāpat viņi bieži iekļūst sadursmēs ar citiem satiksmes dalībniekiem.
Valsts policija atgādina, ka elektroskrejriteņu vadītājiem ir jāņem vērā jaunie noteikumi. Tas palīdzēs pasargāt gan pašu, gan citu satiksmes dalībnieku.
Normatīvais regulējums paredz, ka elektroskreriteņa vadītājs drīkst pārvietoties pa ietvēm, veloceļiem, atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu, ja tas ir atļauts velosipēdistiem, un arī pa brauktuvi, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Ja ar elektroskrejriteni pārvietojas pa ietvi, ir jādod priekšroka gājējiem!
Tāpat elektroskrejriteņu vadītājiem jāievēro vēl citi noteikumi, piemēram, elektroskrejritenim ir jābūt aprīkotam ar bremzēm, braukšanas laikā priekšpusē ir jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē sarkanas krāsas lukturim. Būtiski ņemt vērā, ka ar elektroskrejriteni aizliegts vest pasažieri, braukt neturoties un pārvadāt kravu, kas apdraud citus. Maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 25 km/h, un ar to drīkst pārvietoties no 14 gadu vecuma, turklāt nepilngadīgai personai, lai pārvietotos ar elektroskrejriteni, ir nepieciešamas velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Tāpat nedrīkst braukt ar elektroskrejriteni, ja tā vadītājam alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles.
Par drošību, piedaloties ceļu satiksmē ar elektroskrejriteņiem atgādina ne tikai Valsts policija, bet arī Iekšlietu ministrija, Ceļu satiksmes drošības direkcija, Satiksmes ministrija un Latvijas automoto biedrība.