Ja noticis neliels ceļu satiksmes negadījums, Valsts policija aicina autovadītājus aizpildīt saskaņoto paziņojumu, kas taupa laiku, policijas resursus, kā arī neapgrūtina satiksmi.

Valsts policija atgādina, ka saskaņoto paziņojumu var aizpildīt, ja:

  1. nav cietuši cilvēki,
  2. negadījumā iesaistīti tikai divi transportlīdzekļi,
  3. nav nodarīti bojājumi trešo personu mantai,
  4. negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļiem nav radušies tādi bojājumi, kuru dēļ tie nedrīkst vai nevar turpināt ceļu,
  5. starp transportlīdzekļu vadītājiem nav konflikta par notikušā apstākļiem.

Aizpildīt saskaņoto paziņojumu iespējams gan drukātā veidā, gan izmantojot LTAB OCTA lietotni.

Kā aizpildīt saskaņoto paziņojumu LTAB OCTA lietotnē?

  • Izveido LTAB OCTA lietotnē profilu un autorizē datus (eID, internetbankas dati);
  • Pārliecinies, ka abas puses izveidojušas profilu un savienojiet ierīces pārī. Saskaņā ar prasīto, kopā ar otru autovadītāju norādi informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem – negadījuma laiku un vietu;
  • Uzņem foto un piemini, ja ceļu satiksmes negadījumam ir liecinieki;
  • Ja profils ir autorizēts, informācija par transportlīdzekļiem, to īpašniekiem, vadītājiem un apdrošināšanas kompānijām, automātiski ielādēsies no LTAB datubāzes;
  • Izmantojot aplikāciju, uzskicē negadījumu sadursmes brīdī un norādi citu svarīgu informāciju par ceļu satiksmes negadījumu;
  • Kopā ar otru autovadītāju pārbaudi datus, vienojies par negadījuma apstākļiem un apstiprini paziņojumu, lai to var iesniegt;
  • Informācija par negadījumu automātiski tiks nosūtīta apdrošinātājiem, kas pārbaudīs OCTA polises statusu, izskatīs prasību un lems par apdrošināšanas atlīdzību;
  • Autovadītāju profilos tiks saglabāta dokumenta kopija.
  • Galvenais, kas jāievēro gājējiem -  tā ir pārvietošanās pa ietvi, gājēju ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu, bet ja to nav – pa nomali. Ārpus apdzīvotām vietām gājējiem, kuri iet pa brauktuves malu, vai nomali, jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam.
  • Tumšajā diennakts laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā arī apdzīvotās vietās, kur ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, jālieto gaismu atstarotājs vai cits gaismu atstarojoša materiāla elements vai jātur rokā iedegts lukturītis. Atcerēsimies, ka gaismu atstarojošo elementu apģērbā vai aksesuāros nekad nav par daudz un tie ļauj transportlīdzekļa vadītājam Tevi laikus pamanīt. Būtu vēlams tumšajā diennakts laikā vilkt mugurā gaišas drēbes, kas arī ļauj daudz laicīgāk pamanīt gājēju. Atstarotāji jāpieliek pie apģērba tā, lai pretim braucošo automobiļu vadītāji laikus tos varētu pamanīt. Pie muguras piestiprinātos atstarotājus neredz!
  • Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām, bet ja to nav, - krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. Ja redzamības zonā gājēju pārejas vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī attiecībā pret brauktuves malu vietās, kur ceļš labi pārredzams abos virzienos. Vietās, kur ceļu satiksme tiek regulēta, gājējiem jāievēro satiksmes regulētāja vai gājēju luksofora signāli, bet, ja tādu nav, - transportlīdzekļu satiksmes regulēšanas luksofora signāli.
  • Daudzi uzskata, ka gājēju pārejas esamība dod gājējiem priekšroku. Daļēji uzskats ir pareizs, tomēr pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pārēju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzeklim, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. Jāatceras, ka automobiļa apstāšanās ceļš, braucot pilsētās ar atļauto kustības ātrumu 50 km/h, sastāda aptuveni 30 metrus. Gājēji uz brauktuves nedrīkst kavēties vai bez vajadzības apstāties.
  • Gaidīt sabiedrisko transportlīdzekli atļauts tikai uz iekāpšanas laukumiem, bet ja to nav, - uz ietves vai nomales.
  • Ir novērots, ka cilvēki, gaidot tramvajus pieturā, iziet uz brauktuves, kad tramvajs vēl nav apstājies un tādā veidā rada bīstamu situāciju citiem transportlīdzekļu vadītājiem. Atceries, ka tramvaja pieturās, kur nav iekāpšanas laukumu, uziet uz brauktuves, lai iekāptu tramvajā, drīkst tikai tad, kad tramvajs pilnīgi apstājies. Pēc izkāpšanas no tramvaja gājējiem brauktuve jāatbrīvo.
  • Transportlīdzekļi pasažieriem, kuru sēdvietas ir aprīkotas ar drošības jostām, braukšanas laikā jābūt piesprādzētiem. Motociklu, triciklu, kvadriciklu un mopēdu pasažieriem braukšanas laikā galvā jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei.
  • Pasažieriem aizliegts: braukšanas laikā traucēt transportlīdzekļa vadītāju vai novērst viņa uzmanību; atvērt braucošā transportlīdzekļa durvis; atvērt apturētā transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus (biežāk tas ir domāts par transportlīdzekļu kreisās puses durvīm); atstāt sēdvietu bez uzaicinājuma, ja transportlīdzeklis apturēts pēc policijas darbinieka vai robežsarga pieprasījuma.
  • Ja transportlīdzekļos, kuru sēdvietas ir aprīkotas ar drošības jostām, ved bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 cm tiem jāatrodas viņa vecumam un svaram atbilstošā bērnu sēdeklītī un jābūt piesprādzētam ar drošības jostu; bērnam jāsēž uz viņa vecumam un svaram atbilstoša paliktņa un jābūt piesprādzētam ar drošības jostu.
  • Ievērojiet! Pat nelielas sadursmes rezultātā nepiesprādzēts bērns vienmēr tiek izsviests no sēdekļa. Nesēdiniet bērnu sēdvietā, kas aprīkota ar gaisa spilvenu.
  • Pastāv uzskats, ka nepiesprādzēšanās ar drošības jostu nekādu ļaunumu nenodara. šāds uzskats ir kļūdains, jo sadursmes rezultātā fizikas likumus piemānīt nevarēsim un inerces spēks, kas vairākkārtīgi pārsniedz cilvēka svaru, pārvietojot Jūs uz priekšu, kā rezultātā var tikt gūti miesas bojājumi vai pat letālas sekas.
  • Braukt ar velosipēdu pa brauktuvi vai nomali atļauts personām, kas nav jaunākas par 12 gadiem, ar mopēdu – personām, kas nav jaunākas par 14 gadiem. Velosipēda vadītājam jābūt klāt velosipēda, mopēda vai jebkura mehāniskā transportlīdzekļa vadītāja apliecībai, bet mopēda vadītājam – mopēda vai jebkura mehāniskā transportlīdzekļa vadītāja apliecībai.
  • Bērni, kas nav jaunāki par 7 gadiem, drīkst braukt ar velosipēdu pa brauktuvi vai nomali tikai pilngadīgās personas pavadībā.
  • Velosipēdam un mopēdam jābūt vienmēr tehniskā kārtībā.
  • Braucot ar mopēdu jebkurā diennakts laikā, priekšā jābūt iedegtam baltās gaismas lukturim, bet aizmugurē sarkanās.
  • Velosipēdam tumšā diennakts laikā vai nepietiekamības redzamības apstākļos abos sānos jābūt diviem oranžiem gaismas atstarotājiem, kā arī priekšā jādeg baltās gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas krāsas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju.
  • Ar velosipēdu un mopēdu pa ceļu atļauts braukt vienā rindā un iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Ja ir ierīkots velosipēdu ceļš, tad velosipēdam pa ceļu braukt aizliegts.
  • Ar velosipēdu un mopēdu aizliegts braukt pa gājēju ceļiem. Ar mopēdu aizliegts braukt pa gājēju un velosipēdu ceļiem, pa ietvēm. Velosipēdiem drīkst braukt pa ietvēm tikai tad, ja netraucē gājēju pārvietošanos.

 

Velosipēdu īpašniekiem

  • Ja Tu iegādājies velosipēdu veikalā, tad pārliecinies, ka saņem arī čeku un velosipēda pasi. Velosipēda pase apliecina, ka Tu esi velosipēda īpašnieks.
  • Iegādājoties lietotu velosipēdu, pēc tā rāmja numura ir iespējams noskaidrot, vai šis velosipēds ir reģistrēts, nereģistrēts vai zagts.
  • Ir svarīgi savu velosipēdu reģistrēt CSDD velosipēdu reģistrā. Velosipēda zādzības gadījumā policija tā likumīgo īpašnieku meklēs pēc velosipēda rāmja numura. Vairāk informācijas ir šeit
  • Iegādājies kvalitatīvu velosipēda saslēgu. Par visdrošāko tiek uzskatīta U-veida slēdzene.
  • Lietojot U-veida saslēdzēju, tas jāsaslēdz pēc iespējas zemāk pie rāmja un ar atslēgas caurumu uz zemi, lai zaglis to nemēģinātu atmūķēt.
  • Uzglabājot velosipēdu mājās (šķūnītī, garāžā, pagrabā), iesakām pārliecināties, ka šīs telpas ir aizslēgtas ar drošām slēdzenēm. Nav ieteicams velosipēdu glabāt uz balkona, jo zaglis var kāroto mantu nolūkot un nozagt, pat neiekļūstot telpās.
  • Novietojot velosipēdu publiskā vietā, tai jābūt labi redzamai un gaišai. Vienmēr rūpīgi novērtējiet, vai objekts, pie kā pieslēdzat velosipēdu, ir drošs pret salaušanu, deformāciju un pārvietošanu.
  • Nenovieto velosipēdu publiskā vietā pa nakti vai uz ilgāku laiku bez uzraudzības. Saslēdzējs tikai aizkavē, nevis attur zagli no velosipēda zādzības.
  • Noņemiet no velosipēda visus tā aksesuārus, kurus uzskatāt par vērtīgiem, jo tie var pievilināt zagli. Neatstājiet savas personīgās mantas velogroziņos vai velosomās.
  • Informē citus velodraugus par to, kā pasargāt savu velosipēdu no zagļiem.

Vispārzināms fakts – braucot pie stūres labāk kļūdas nepieļaut. Taču ideāli vadīt automobili spēj tikai nedaudzi. Pēc statistikas datiem, vadītājs pilsētā 15 minūšu laikā pieļauj vidēji no 5 līdz 10 kļūdām. Protams, to bīstamība ir dažāda, bet katra no tām zināmā mērā palielina iespējamību iekļūt ceļu satiksmes negadījumā.

Liela daļa no pieļautajām kļūdām vadītājam pašam paliek nepamanītas, to viņa vietā ar kompensējošām darbībām paveic citi vadītāji, vai arī laimīgas sagadīšanās pēc kļūdas uzreiz nepārvēršas bīstamās situācijās un satiksmes negadījumos. Tomēr šādu kļūdu rezultātā vadītājam izstrādājas savs automobiļa vadīšanas stils, kas gala rezultātā ir par iemeslu ceļu satiksmes negadījumu izraisīšanā. Tāpēc ir svarīgi zināt sava auto vadīšanas stila kļūdainību, saprast tā cēloņos un iemeslus.

  • Novērošanas kļūdas

Vadot automobili vadītājam jābūt īpaši uzmanīgam un visa uzmanība jāveltī brauktuvei. Vadītājam nav tikai jāseko savam automobilim, bet arī citiem transportlīdzekļiem, to kustības trajektorijām. Jāpievērš uzmanība arī gājējiem, kuri vēlas šķērsot  brauktuvi, vai, kas stāv pieturās un gaida sabiedrisko transportu, kā arī tie, kuri izkāpuši no tā. Uzmanību no ceļa novērš runāšana pa telefonu, SMS sūtīšana, kā arī ēšana, lūpu krāsošana, runāšana ar pasažieriem utt. Daudziem liekas – sīkums, bet šis „sīkums” var būt par iemeslu satiksmes negadījumam.

  • Komunikācijas kļūdas

Te varētu runāt par savstarpējo cieņu un braukšanas kultūru. Ieslēdzot laicīgi virzienrādītāju, lai varētu nogriezties, vai pārkārtoties citā joslā, mēs izrādām cieņu citiem satiksmes dalībniekiem, kas brauc no aizmugures vai pa blakus joslu un, kuri var savlaicīgi paredzēt jūsu veikto manevru. Pat braukšana pēc „rāvējslēdzēja” principa, kad vienā joslā atrodas šķērslis un jāpārkārtojas blakus esošajā joslā, samazina risku nokļūt satiksmes negadījumos.

  • Ātruma izvēle

 Lielākā daļa satiksmes negadījumu pārsniedzot maksimāli atļauto kustības ātrumu vai nepareizās ātruma izvēles atbilstoši ceļa un meteoroloģiskajiem apstākļiem. Pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu pat par 10 km/h palielinās risks nokļūt satiksmes negadījumā, jo kad radīsies kustības bīstamība un vajadzēs noreaģēt uz to, veicot bremzēšanu, tad apstāšanās ceļš palielināsies par vairākiem metriem. šie metri var būt izšķiroši ceļu satiksmes negadījumā. Nav jābrauc ar maksimāli atļauto ātrumu, ja ceļš ir nepārredzams, slidens, bedrains, ar dažādiem segumiem. Labāk ātrumu samazināt un braukt lēnāk, lai nepieciešamības gadījumā, laicīgi noreaģēt uz radušos bīstamo situāciju un novērst satiksmes negadījuma rašanos. Nav māksla nospiest gāzes pedāli, māksla ir apturēt transportlīdzekli un novērst negadījumu.

  • Bremzēšana

Nav jāveic bremzēšana bez nepieciešamības. Kļūdains uzskats ir tam, ka nospiežot bremžu pedāli automobilis apstāsies ātri un virzīsies mums nepieciešamajā virzienā, inerces rezultātā ar nobloķētiem riteņiem tas virzīsies taisni un nebūs vadāms. Tādas kļūdas parasti raksturīgas, braucot pa līkumainiem ceļiem, kā arī veicot novēlotos nogriešanās manevrus.

  • Distances ievērošana

Apdzīvotās vietās par satiksmes negadījumu rašanās iemeslu bieži vien ir distances neievērošana starp transportlīdzekļiem. Kad notiek tāds satiksmes negadījums, vadītāji nereti vaino priekšā braucošā automobiļa vadītāju (pārāk lēnu brauca, strauji bremzēja utt.). šis uzskats ir kļūdains, jo praktiski vienmēr satiksmes negadījuma rašanās iemesls ir aizmugurē braucošā automobiļa vadītāja nepareizā rīcība – nav izvēlēta atbilstoša braukšanas distance. Ceļu satiksmes noteikumi nosaka – transportlīdzekļa vadītājam, atkarībā no braukšanas ātruma, jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes.

Ieteikums! Ja vadām auto ar ātrumu 50 km/h,  distanci izvēlamies 50 m, ja vadām ar 90 km/h, distanci izvēlamies 90 m. Jo īpaši šis princips ir veiksmīgs uz slapjas vai slidenās brauktuves.

  • Kurās valstīs reģistrētu transportlīdzekļu īpašniekiem/turētājiem tiek nosūtīti administratīvā pārkāpuma protokoli – lēmumi par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem) Latvijas Republikas teritorijā?

Lēmumi par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem) Latvijas Republikas teritorijā, tiek pieņemti un nosūtīti 8 EEZ (Eiropas ekonomikas zonas) valstīs  - Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Zviedrijā, Vācijā, Somijā un Slovākijā - reģistrētu transportlīdzekļu īpašniekiem/turētājiem.

  • Kā pārliecināties par to, vai saņemtais administratīvā pārkāpuma protokols – lēmums par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu, kurš fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem) Latvijas Republikas teritorijā, ir tiesisks un nav viltots?

Latvijas Republikas Ceļu satiksmes likuma 43.6pants reglamentē īpatnības administratīvo pārkāpumu lietās attiecībā uz pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tostarp, nosakot gan minētajās lietās pieņemto lēmumu saturu, gan to, ka tie ir spēkā esoši un saistoši bez jebkādiem pilnvaroto vai atbildīgo personu parakstiem. Proti, Ceļu satiksmes likuma (turpmāk – CSL) 43.6panta septītā daļa paredz, ka administratīvā pārkāpuma protokols–lēmums ir derīgs bez administratīvo sodu piemērojušās amatpersonas paraksta.

Ievērojot minēto, šaubu gadījumā pie administratīvās atbildības sauktajai personai, pārbaudot lēmumā ietvertās informācijas atbilstību CSL 43.6panta sestās daļas prasībām, ir viegli pārliecināties, ka attiecībā pret viņu pieņemtais lēmums ir spēkā esošs un vērā ņemams paziņojums. Ja pie administratīvās atbildības sauktajai personai joprojām pastāv šaubas par pieņemtā lēmuma tiesiskumu, viņai ir tiesības iesniegt lēmuma pieņēmējam iesniegumu ar lūgumu apstiprināt pieņemtā lēmuma autentiskumu.

  • Kādos gadījumos ir jāaizpilda administratīvā pārkāpuma protokolam – lēmumam par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu, kurš fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem), pievienotā Atbildes veidlapa?

Administratīvā pārkāpuma protokolam – lēmumam piemērotā Atbildes veidlapa jāaizpilda tikai gadījumā, ja persona, kurai piemērots administratīvais sods, nav vadījusi transportlīdzekli pārkāpuma izdarīšanas brīdī. Atbildes veidlapā jānorāda personu, kura pārkāpuma izdarīšanas brīdī vadīja transportlīdzekli, identificējošos datus (vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi, vadītāja apliecības numuru, izdošanas datumu un vietu, vadītāja apliecības izdevēju valsti) un atbildes veidlapai jāpievieno pierādījumus, kas apliecina, ka šī persona pārkāpuma izdarīšanas brīdī vadīja transportlīdzekli. Aizpildot Atbildes veidlapu, persona ar savu parakstu apliecina, ka sniedz patiesas ziņas par personu, kura pārkāpuma izdarīšanas brīdī vadīja transportlīdzekli.

Gadījumā, ja persona, kurai piemērots administratīvais sods, pārkāpuma izdarīšanas brīdī pati ir vadījusi transportlīdzekli, Atbildes veidlapa nav jāaizpilda.

  • Vai administratīvais sods par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu, kurš fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem), tiks atcelts, ja persona, kurai tas piemērots, pati nav vadījusi transportlīdzekli pārkāpuma izdarīšanas brīdī?

Ja transportlīdzekļa īpašnieka/turētāja iesniegtie pierādījumi – Atbildes veidlapa un tai pievienotie vadīšanas faktu apliecinoši pierādījumi (nomas līgums, pirkuma-pārdošanas līgums, transportlīdzekļa vadītāja paskaidrojumi utml.) - apliecinās, ka pārkāpuma izdarīšanas brīdī transportlīdzekli ir norādītais transportlīdzekļa vadītājs, iestāde lēmumu par administratīvā soda piemērošanu transportlīdzekļa īpašniekam/turētājam atcels un pieņems lēmumu par tā piemērošanu transportlīdzekļa vadītājam.

Kā pareizi apmaksāt ar administratīvā pārkāpuma protokolu – lēmumu par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu, kurš fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem) Latvijas Republikas teritorijā, piemēroto naudas sodu?

Lai nodrošinātu kvalitatīvu maksājuma izpildi, starptautiskā maksājuma SEPA (Single EuroPayments Area) uzdevumā korekti jānorāda saņēmējiestādes rekvizīti, kā arī maksājuma mērķī obligāti jānorāda administratīvā pārkāpuma protokola – lēmuma numurs. Ievadot saņēmēja nosaukumu un citas bankas IBAN kontu kādā no Eiropas ekonomiskās zonas valstīm, kā arī izvēloties “EUR” kā maksājuma valūtu, forma automātiski piedāvās to kā SEPA maksājumu.

 

Ar lēmumiem piemērotie sodi par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, sodi samaksājami:

lēmums, kura sērijas numurs sākas ar FR, FT, GA, PP, CN, MS

lēmums, kura sērijas numurs sākas ar 052, VL vai ER


Banka/Iestāde: Valsts kase

Bankas/Iestādes BIC: TRELLV22

Reģ. Nr. 90000050138

Konta Nr. LV31TREL1060141015220

Maksājuma mērķis: lēmuma numurs, transportlīdzekļa reģistrācijas numurs

Ekonomiskās klasifikācijas kods (EEK): 10152 

Juridiskā adrese: Smilšu iela 1, Rīga, Latvija, LV – 1919

Banka/Iestāde: Valsts kase

Bankas/Iestādes BIC: TRELLV22

Reģistrācijas Nr. 90000050138

Konta Nr. LV70TREL1060141015100

Maksājuma mērķis: lēmuma numurs, transportlīdzekļa reģistrācijas numurs

Ekonomiskās klasifikācijas kods (EEK): 10151

Juridiskā adrese: Smilšu iela 1, Rīga, Latvija, LV – 1919

Ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, fiksēto pārkāpumu un personai piemēroto naudas sodu apmaksu iespējams veikt:

Naudas sodi, ko piemēro Valsts policija par pārkāpumiem ceļu satiksmē

Banka/Iestāde: Valsts kase

Bankas/Iestādes BIC: TRELLV22

Reģ. Nr. 90000050138

Konta Nr. LV05TREL1060141015300

Maksājuma mērķis: lēmuma Nr.

Ekonomiskās klasifikācijas kods (EEK): 10153

Juridiskā adrese: Smilšu iela 1, Rīga, Latvija, LV – 1919

Naudas sodi, ko piemēro Valsts policija, izņemot ceļu satiksmi

un

maksājumi, kas saistīti ar procesuālo izdevumu atlīdzināšanu, piespiedu naudas samaksu

 

Banka/Iestāde: Valsts kase

Bankas/Iestādes BIC: TRELLV22

Reģ. Nr. 90000050138

Konta Nr. LV28TREL1060141011200

Maksājuma mērķis: lēmuma Nr. vai lietas Nr.

Ekonomiskās klasifikācijas kods (EEK): 10112

Juridiskā adrese: Smilšu iela 1, Rīga, Latvija, LV – 1919

Par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem, ko piemēro Rīgas pašvaldības policija (vairāk informācijas Rīgas pašvaldības policijas vietnē)

Saņēmējs: Rīgas pilsētas pašvaldība

Saņēmēja bankaLuminor Bank AS Latvijas filiāle

Bankas kodsRIKOLV2X

Reģistrācijas Nr. 90011524360

Konta nr.  LV69RIKO0000084239677

Saņēmēja adrese: Rātslaukums 1, Rīga, LV-1050

Maksājumā saņēmēja kontam obligāti jābūt IBAN formātā (rakstītam bez atstarpēm).

Gadījumā, ja maksājumu veikt neizdodas, vēlreiz jāpārliecinās, vai maksājuma uzdevums ir aizpildīts pareizi. Ja nav iespējams veikt maksājumu,  jāsazinās ar savu banku, lai saņemtu konsultāciju.

Neskaidrību gadījumā, kā arī lai saņemtu atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem (fotoradariem) Latvijas Republikas teritorijā, un par tiem piemērotajiem sodiem vai to apmaksu, var sazināties ar iestādi elektroniski uz e-pasta adresēm - speedcamera@vp.gov.lvkanceleja.cpp@vp.gov.lv, vai arī zvanīt pa tel.nr.+37167208108.